Leveransinformation

Hem » Leveransinformation

Alternativ beställningsmetod 
Du är naturligtvis alltid välkommen att lämna en beställning manuellt om du inte vill registrera dig som kund. Eller om du upplever svårigheter att göra en beställning i webbutiken vilket du kan få om du har väldigt höga säkerhetsinställningar på din dator. Då kan inte vårt shoppingsystem lägga en sk. sessioncookie på din dator (se rubriken Cookies nedan), vilket resulterar i att de varor du lägger i varukorgen inte finns kvar när du går till Kassan. 

Lättast gör du då din beställning med ett vanligt E-postbrev . När vi noterat din beställning kontaktar vi dig omgående per e-post och bekräftar din order.
Viktigt när du lämnar din beställning per mail är att du anger varunamn, artikelnummer och antal för varje vara du vill ha. För att kunna skicka dig dina varor behöver vi ditt namn och din postadress. Vi måste också kunna kontakta dig per telefon eller e-post.

Adress 
Postadress: Deisy Design, Kungsportsavenyn 39, 411 36 Göteborg, tfn/fax: 031 - 20 25 75, E-post: info@deisydesign.nu, webadress: www.deisydesign.nu , PG: 4 27 14-6

Betalning 
I samband med att du lagt din order kommer en bekräftelse på totalbeloppet. Du förskottsbetalar till vårt pg-konto 4 27 14-6: uppge namn och ordernummer då inbetalningen göres. Leverans sker inom 10 dagar - vid stora kampanjer kan det på dessa varor bli tillfälliga förseningar, vi meddelar om det skulle finnas någon anledning till att din order drar ut på tiden. Fraktkostnad för alla order - oavsett varutyp och oavsett varuvärde är 39:-/försändelse. 

Personuppgifter och GDPR
Deisy Design sparar lämnade personuppgifter i ett register som hanteras strikt konfidentiellt. Ändamålet till att vi sparar dina personuppgifter är för att kunna sända varor till dig via PostNord eller DHL och kunna kommunicera eventuella förseningar med dig. Du kan själv ta del av dina personuppgifter om du har skapat dig ett konto och själv göra ändringar direkt på vår hemsida. Upptäcker du att någon uppgift är felaktig ber vi dig att du snarast uppdaterar den eller kontaktar oss. 

Vi lämnar självklart aldrig ut några av dina personuppgifter till tredje part utan de finns endast registrerade för ovan angivna ändamål. Om du har några frågor kring vår hantering av personuppgifter är du välkommen att kontakta oss på info@deisydesign.nu. De uppgifter om dig som registreras är de som du själv lämnar när du lägger en order: namn, postadress, mail-adress samt telefonnummer. Önskar du att vi raderar dig ur vårt register så är det bara att kontakta oss. På Datainspektionens hemsida finner du all information om GDPR.  

Cookies 
Webbutiken använder sk sessioncookies som är en liten textfil som temporärt lagras i din dator under tiden som du gör din beställning. Om din dator är inställd på att inte ta emot cookies kan du inte lägga en beställning i webbutikens system (se rubriken alternativ beställningsmetod ovan). Cookies används för att ge dig som besökare tillgång till olika funktioner på webbplatsen. 

Enligt lagen om elektronisk information, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om att cookies används, vad de används till och hur de kan undvikas.
Läs mer om lagen och dess innebörd på Post och Telestyrelsens hemsida: 
PTS.se
I Deisy Designs webbutik används cookies för att komma ihåg vilka varor och hur många av varje som ligger i din kundkorg under det pågående besöket. Dessa uppgifter avidentifieras och några personliga uppgifter används alltså inte för statistik eller någonting annat än för just själva köpet. Om du inte accepterar att cookies används på det sätt som beskrivs ovan kan du när som helst stänga fönstret med Deisy Designs webbutik.

Fel/reklamation 
Reklamation ska göras på levererade varor inom 14 dagar. Om vi gjort något fel i leveransen eller om det är fel på varan ersätter vi dina kostnader inkl portoutlägg för normalbrev. Sänd ej returer mot postförskott. Uppge telefonnummer, konto + clearingsnummer och bank dit utbetalning ska ske. 

Vid reklamation av påbörjat arbete eller färdigt plagg skall alltid hela materialet sändas in.
Ange vad som är felaktigt. Tvist rörande reklamation hänvisas till Allmänna Reklamationsnämnden vars beslut vi kommer att följa.

Restorder
Vi gör allt för att ha alla varor på lager, men ibland tar tyvärr någon vara slut. Vi restnoterar då dessa varor och levererar så fort vi fått hem dem. Om du av någon anledning inte vill vänta på en restnoterad vara får du givetvis avbeställa den och får självklart varans värde återbetalat. 

Transportgaranti
Skadad eller förkommen vara ersättes av oss med ny. Synlig skada på paket ska du anmäla där du hämtar paketet. Om du upptäcker skadan först efter att du öppnat emballaget skickar du tillbaka varan till oss för byte. Du betalar själv returfrakten vilken vi i efterhand återbetalar till dig. Skicka med normalbrev eller Postorder Kundretur. Du står själv för risken för transporten tillbaka till oss

Ångerrätt
Om du skulle ångra ett köp har du alltid full returrätt inom 14 dagar efter det du mottagit varan. Varan får dock ej vara använd. Ange bank och konto där vi kan göra utbetalning till dig motsvarande varans värde. Återbetalning sker inom 30 dagar. Returfrakten betalar du och du står även för risken för transporten tillbaka till oss. Returvarorna skall paketeras väl och återsändas som brev eller paket - ej som postförskott.

Tala gärna om varför du valt att returnera varan, så att vi kan förbättra vår kundservice.

 

X

Denna hemsidan använder cookies. Väljer du att fortsätta ditt besök i vår webbutik så utgår vi ifrån att du accepterar detta. Mer information om cookies finner du här